dinsdag 12 januari 2016

Jack's Art 8: Stalen Ros

In 1974 ging Ome Huug (de oudste broer van Jack) met 2 vrienden op fietsvakantie.
Hiervoor had Jack de bagagedrager van Ome Huug her en der verstevigd met wat ambachtelijk laswerk.



Ik heb de bewuste fiets helaas nooit in levende lijve kunnen aanschouwen. Wel wist ik dat alles wat mijn vader aan elkaar laste zeer stevig in elkaar zat! Toen ik deze stalen fiets in China tegenkwam, dacht ik dan ook een beeld te hebben gevonden bij de fiets van Ome Huug. Een fiets zo sterk en zwaar dat Ome Huug mijn respect mocht wegdragen. Want hoe heeft hij het op zo'n zware fiets volgehouden? Hoe heeft zijn lichaam niet kunnen breken?
En hoe kan de Chinese baas van dit bakbeest nog niet de benen hebben van een jonge Schwarzenegger?

De antwoorden op deze vragen stelden zowel gerust als teleur.

De magere Chinees kreeg hulp van een elektrisch motortje. En er bleek  nog een foto te bestaan van de fiets van Ome Huug. De fiets was (gelukkig) niet zo orthodox verlast als de Chinese tankfiets.

Het is pijnlijk om te zeggen, maar Jack zal hierin zijn meerdere moeten erkennen.

En Ome Huug, wees daar nu nog maar eens blij om!



Geen opmerkingen: